Doświadczenia agencji rekrutacyjnej Humeo z pracy zdalnej
W Humeo praca zdalna praktycznie niczym nie różniła się od tej wykonywanej w biurze, miała nawet swoje dodatkowe korzyści. Mimo to zdecydowaliśmy się wrócić na Szczepańską. Dlaczego?
Czas czytania: 5 minut
Spis treści:
1. Komunikacja w agencji rekrutacyjnej IT – Humeo
2. Pandemia COVID-19 a praca zdalna
3. Jak zniósł to zespół? Za i przeciw pracy zdalnej
4. Podsumowanie: praca zdalna czy stacjonarna?
By lepiej zrozumieć temat, krótko przedstawimy system komunikacji w naszej firmie. Otóż korzystamy w tym celu głównie z 2 narzędzi:
Na Slacku dodajemy codziennie rano przed 10:00 taski, jakie każdy z zespołu ma do wykonania danego dnia, a następnie – gdy wybija 10:00 – rozpoczynamy nasze Daily. Podczas spotkania omawiamy, co udało się wykonać wczoraj oraz co mamy w planach na dziś. Daily trwa krótko, zwykle 5-10 minut, po czym każdy może zacząć swoją pracę. Poza Daily w Humeo wypracowaliśmy również:
Poza spotkaniami, Slack służy nam w pracy m. in. do:
Pandemia koronawirusa była czymś, na co w większości przypadków nie dało się przygotować. W Humeo na szczęście było inaczej. Choć… nie byliśmy przygotowani na tę okoliczność celowo. Wszystko dzięki skutecznemu systemowi działania firmy, który w każdej chwili można było przenieść na formę pracy z domu.
Dziś możemy stwierdzić, że bardzo pomocne okazały się dla nas:
Co więc tak naprawdę uległo zmianie?
Praca zdalna, choć w wielu przypadkach stanowi spory benefit dla pracownika, może dać się we znaki. Członkinie zespołu rekrutacyjnego Humeo wśród wad home office wymieniały m.in.:
Było jednak też wiele zalet pracy zdalnej, a wśród nich:
Kompletne wypowiedzi zespołu Humeo o zaletach i wadach HomeOffice publikujemy w naszych kanałach social media w tym miesiącu – śledźcie więc uważnie nasze profile na Facebooku i LinkedIn’e 🙂
Przede wszystkim jednak, należy mocno podkreślić, że nasze rekruterki wykonały kawał dobrej roboty i doskonale odnalazły się w nowych warunkach pracy zdalnej.
Jestem niesamowicie dumny z mojego zespołu. Dziewczyny stanęły na wysokości zadania i przez cały okres kwarantanny, kiedy tak naprawdę wszystko było niewiadomą i trudno było cokolwiek przewidzieć, były bardzo zmotywowane i znakomicie wywiązywały się ze swoich obowiązków. Dodatkowo częstsze spotkania w formie choćby War meetings skróciły dystans między nami i pozytywnie zbudowały nasze relacje wewnątrz firmy. Na podstawie tego mogę więc śmiało stwierdzić, że to właśnie postawa zespołu była kluczem do sukcesu Humeo w tym trudnym okresie – podkreśla Mateusz Macha – CEO Humeo | Recruitment Geeks.
Opisaliśmy wyżej, jak radziliśmy sobie z okresem kwarantanny i jakie są nasze odczucia dotyczące pracy zdalnej, ale wciąż nie odpowiedzieliśmy na tytułowe pytanie. Spieszymy więc z wyjaśnieniami. Oto one 👇
Proste formy komunikacyjne, przejrzysty system pracy i dobrze przemyślany model biznesowy sprawiły, że Humeo potrafiło świetnie dostosować się do zmiennych warunków pandemii. Za każdym jednak narzędziem, urządzeniem, schematem, czy systemem stoi człowiek. I to czynnik ludzki był kluczowy dla naszego funkcjonowania w tych niepewnych czasach (tak jak i czynnik ludzki jest kluczowy w naszej branży rekrutacyjnej). To właśnie nasz zespół w osobach Magdy, Yustyny, Weroniki i Karoliny okazał się spoiwem, który doskonale poukładał wszystkie klocki w lekko rozsypanej w marcu przez pandemię układance pt. „systematyczny rozwój Humeo jako stabilnej agencji rekrutacyjnej IT”.
I w związku z tym właśnie rozwojem – wracamy do biura! Ustaliliśmy, że stacjonarnie będziemy działali minimum 2 razy w tygodniu, reszta dni to praca zdalna lub w biurze – do decyzji pracowników. Określone minimum wynika w dużej mierze z faktu zatrudnienia nowych osób w Humeo. 1 lipca pracę rozpoczęła team leaderka Sandra, a od 1 czerwca jest z nami również nowy specjalista ds. marketingu – Kuba. Nie zastanawialiśmy się więc długo nad odpowiedzią na pytanie „jak długo utrzymywać pełną pracę zdalną?”. O ile funkcjonowanie 100% online w starym, znanym już wszystkim zespole mogłoby jeszcze jakiś czas potrwać, tak poszerzenie firmy o nowe osoby wymaga realnej, ludzkiej interakcji, by cały organizm przedsiębiorstwa pozostał zgrany. Wierzymy bowiem, że to właśnie zespół jest najważniejszy, a żadne narzędzia nie zastąpią solidnie zbudowanych relacji, które potem przekładają się na zrównoważony rozwój działalności. Zgodnie z naszym hasłem: IT is all about People! 🙂
Co zyskasz, biorąc udział w webinarze? O czym usłyszysz?
✔︎ Poza-LinkedInowe narzędzia sourcingowe - praktyczne omówienie
✔︎ Abstrakcyjne metody wyszukiwania kandydatów - potężna garść inspiracji
✔︎ Co wolno, a czego nie - kontrowersje w pracy sourcera i rekrutera
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.