W Humeo praca zdalna praktycznie niczym nie różniła się od tej wykonywanej w biurze, miała nawet swoje dodatkowe korzyści. Mimo to zdecydowaliśmy się wrócić na Szczepańską. Dlaczego?
Czas czytania: 5 minut
Spis treści:
1. Komunikacja w agencji rekrutacyjnej IT – Humeo
2. Pandemia COVID-19 a praca zdalna
3. Jak zniósł to zespół? Za i przeciw pracy zdalnej
4. Podsumowanie: praca zdalna czy stacjonarna?
By lepiej zrozumieć temat, krótko przedstawimy system komunikacji w naszej firmie. Otóż korzystamy w tym celu głównie z 2 narzędzi:
Na Slacku dodajemy codziennie rano przed 10:00 taski, jakie każdy z zespołu ma do wykonania danego dnia, a następnie – gdy wybija 10:00 – rozpoczynamy nasze Daily. Podczas spotkania omawiamy, co udało się wykonać wczoraj oraz co mamy w planach na dziś. Daily trwa krótko, zwykle 5-10 minut, po czym każdy może zacząć swoją pracę. Poza Daily w Humeo wypracowaliśmy również:
Poza spotkaniami, Slack służy nam w pracy m. in. do:
Pandemia koronawirusa była czymś, na co w większości przypadków nie dało się przygotować. W Humeo na szczęście było inaczej. Choć… nie byliśmy przygotowani na tę okoliczność celowo. Wszystko dzięki skutecznemu systemowi działania firmy, który w każdej chwili można było przenieść na formę pracy z domu.
Dziś możemy stwierdzić, że bardzo pomocne okazały się dla nas:
Co więc tak naprawdę uległo zmianie?
Praca zdalna, choć w wielu przypadkach stanowi spory benefit dla pracownika, może dać się we znaki. Członkinie zespołu rekrutacyjnego Humeo wśród wad home office wymieniały m.in.:
Było jednak też wiele zalet pracy zdalnej, a wśród nich:
Kompletne wypowiedzi zespołu Humeo o zaletach i wadach HomeOffice publikujemy w naszych kanałach social media w tym miesiącu – śledźcie więc uważnie nasze profile na Facebooku i LinkedIn’e ?
Przede wszystkim jednak, należy mocno podkreślić, że nasze rekruterki wykonały kawał dobrej roboty i doskonale odnalazły się w nowych warunkach pracy zdalnej.
Jestem niesamowicie dumny z mojego zespołu. Dziewczyny stanęły na wysokości zadania i przez cały okres kwarantanny, kiedy tak naprawdę wszystko było niewiadomą i trudno było cokolwiek przewidzieć, były bardzo zmotywowane i znakomicie wywiązywały się ze swoich obowiązków. Dodatkowo częstsze spotkania w formie choćby War meetings skróciły dystans między nami i pozytywnie zbudowały nasze relacje wewnątrz firmy. Na podstawie tego mogę więc śmiało stwierdzić, że to właśnie postawa zespołu była kluczem do sukcesu Humeo w tym trudnym okresie – podkreśla Mateusz Macha – CEO Humeo | Recruitment Geeks.
Opisaliśmy wyżej, jak radziliśmy sobie z okresem kwarantanny i jakie są nasze odczucia dotyczące pracy zdalnej, ale wciąż nie odpowiedzieliśmy na tytułowe pytanie. Spieszymy więc z wyjaśnieniami. Oto one ?
Proste formy komunikacyjne, przejrzysty system pracy i dobrze przemyślany model biznesowy sprawiły, że Humeo potrafiło świetnie dostosować się do zmiennych warunków pandemii. Za każdym jednak narzędziem, urządzeniem, schematem, czy systemem stoi człowiek. I to czynnik ludzki był kluczowy dla naszego funkcjonowania w tych niepewnych czasach (tak jak i czynnik ludzki jest kluczowy w naszej branży rekrutacyjnej). To właśnie nasz zespół w osobach Magdy, Yustyny, Weroniki i Karoliny okazał się spoiwem, który doskonale poukładał wszystkie klocki w lekko rozsypanej w marcu przez pandemię układance pt. „systematyczny rozwój Humeo jako stabilnej agencji rekrutacyjnej IT”.
I w związku z tym właśnie rozwojem – wracamy do biura! Ustaliliśmy, że stacjonarnie będziemy działali minimum 2 razy w tygodniu, reszta dni to praca zdalna lub w biurze – do decyzji pracowników. Określone minimum wynika w dużej mierze z faktu zatrudnienia nowych osób w Humeo. 1 lipca pracę rozpoczęła team leaderka Sandra, a od 1 czerwca jest z nami również nowy specjalista ds. marketingu – Kuba. Nie zastanawialiśmy się więc długo nad odpowiedzią na pytanie „jak długo utrzymywać pełną pracę zdalną?”. O ile funkcjonowanie 100% online w starym, znanym już wszystkim zespole mogłoby jeszcze jakiś czas potrwać, tak poszerzenie firmy o nowe osoby wymaga realnej, ludzkiej interakcji, by cały organizm przedsiębiorstwa pozostał zgrany. Wierzymy bowiem, że to właśnie zespół jest najważniejszy, a żadne narzędzia nie zastąpią solidnie zbudowanych relacji, które potem przekładają się na zrównoważony rozwój działalności. Zgodnie z naszym hasłem: IT is all about People!