LeoVegas Group to firma założona 10 lat temu w Szwecji, zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania do kasyn online. Jako Humeo Recruitment Geeks pomagaliśmy naszemu klientowi w otwieraniu zupełnie nowego biura dla zespołu w nowej lokalizacji – Polsce. W tym case study opisujemy efekty naszej współpracy za okres styczeń-czerwiec 2022, choć nasza kooperacja trwa nadal 🙂
dedykowanych rekruterów IT
miesięcy pracy
specjalistów
LeoVegas Group działa głównie w Europie, gdzie posiada swoje biura w Szwecji (3 lokalizacje, z czego HQ znajduje się w Sztokholmie), we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Holandii i na Malcie, choć w ostatnim czasie rozpoczęła również ścisłą współpracę z firmą MGM ze Stanów Zjednoczonych, z którą niebawem połączy swoje siły. Organizację tworzy ponad 1000 osób, a kolejne wciąż dołączają. W tym roku do samego tylko biura w Polsce, korzystając m. in. z usługi RPO od Humeo, nasz szwedzki klient ma zamiar zatrudnić łącznie około 40 nowych pracowników.
Spis treści:
Rekrutacja developerów do nowego zespołu IT w Polsce – rozpiska wyzwań / zadań
Opinia klienta o realizacji projektu
Wyniki: realizacja zadań, aktualny stan projektu
Szczegółowe informacje projektowe
Podsumowanie
Głównym zadaniem, jakie stanęło przed naszymi rekruterkami – Lidią i Patrycją – była rekrutacja programistów na polskim rynku i pomoc w opracowaniu procesów dla nowo-powstającego IT huba w Polsce. Finalnie zakres współpracy, wraz z postępem projektu i kolejnymi potrzebami, rozszerzył się. Ostatecznie w ramach usługi RPO otrzymaliśmy za zadanie
zrekrutować:
a ponadto:
Jak można się domyślić – było to spore wyzwanie, by połączyć wszystkie w/w zadania i to w sposób, który zapewni zachowanie najwyższej jakości procesów rekrutacyjnych oraz jak najlepszy candidate experience. Nieoceniona okazała się tu wiedza naszych rekruterek technicznych nt. polskiej branży IT, a także swoboda w działaniu i elastyczność przy podejmowaniu decyzji, które były możliwe dzięki byciu w bezpośrednim i nieustannym kontakcie z naszym klientem (możliwe głównie dzięki pracy w modelu RPO), a co za tym idzie – dzięki zaufaniu, jakim obdarzyła i nadal obdarza nas firma LeoVegas.
Opinia klienta
RPO od Humeo okazało się być strzałem w dziesiątkę dla firmy takiej jak nasza. Gdy zdecydowaliśmy się otworzyć nasz IT hub w Polsce, wiedzieliśmy, że największym wyzwaniem będzie zatrudnianie programistów. Usługa RPO pozwoliła nam wystartować szybko z rekrutacjami do nas i nie tracić czasu na poszukiwanie rekruterów. Współpraca układa się bardzo dobrze, a do tego mamy elastyczność oraz dostęp do wiedzy rynkowej Humeo, którą zdobywają na innych projektach.
Site Manager @ LeoVegas Group
Projekt wciąż jest w trakcie realizacji, a umowa z firmą LeoVegas została niedawno przedłużona, natomiast w ciągu 6 miesięcy współpracy od stycznia do końca czerwca 2022 nasza współpraca przyniosła następujące efekty:
Zatrudniliśmy:
Poza tym, mieliśmy swój udział w uruchomieniu nowego biura LeoVegas w Polsce w Warszawie (Mindspace przy ul. Koszykowej 61).
pracowników zatrudnionych przez nasze rekruterki
Nowo-powstały IT hub w Polsce ma też za sobą swoją pierwszą zespołową integrację, a część developerów odwiedziło już HQ w Szwecji, gdzie każdy nowo-zatrudniony jest zapraszany w odwiedziny, umożliwiające poznanie zespołu ze Sztokholmu i przejście pierwszej fazy onboardingu. Oczywiście wizyta w Szwecji jest dostosowywana elastycznie i opcjonalna, bowiem nie każdy ma możliwość wyjazdu lub wyjazd musi odłożyć w czasie.
W trakcie projektu nasze rekruterki działały zgodnie z następującym planem:
1. Określenie skali rekrutacji w celu dobrania odpowiednich narzędzi pracy;
2. Rozmowy na temat realnych potrzeb rekrutacyjnych (ważne: zarówno z managementem wyższego szczebla, jak i Team Leaderami);
3. Określenie persony kandydata i rynku, na którym rekrutujemy (ważne: zaplanowanie z wyprzedzeniem czy i kiedy wyjść z rekrutacją poza Polskę).
Dopracowanie treści oferty pracy na podstawie uzyskanych informacji o potrzebach rekrutacyjnych, persony kandydata i rynku, na którym rekrutujemy.
1. Testowanie kilku portali oferujących posting ofert pracy (m. in. Just Join IT, No Fluff Jobs, Bulldog Jobs, LinkedIn);
2. Analiza źródeł pozyskiwania kandydatów i wybór najlepszej platformy do postowania ogłoszeń (finalnie wybór padł na Just Join IT oraz No Fluff Jobs).
1. Prowadzenie screening calli i umawianie kolejnych etapów rekrutacji;
2. Feedbackowanie kandydatów po każdym etapie rekrutacji;
3. Ofertowanie kandydatów;
4. Planowanie onboardingu i wdrażanie nowo-zatrudnionych pracowników do firmy klienta.
1. Obserwacja polskiego rynku pracy, doradzanie klientowi;
2. Stworzenie ankiety do badania CX i regularne zbieranie feedbacku od kandydatów;
3. Wdrażanie usprawnień w procesie rekrutacji;
4. Aktualizowanie oferty, np. pakietu benefitów (wypracowano m. in. indywidualne podejście do kandydatów i wprowadzenie określonej miesięcznej puli do dowolnego wykorzystania na wybrane benefity).
Przy powstawaniu zupełnie nowego oddziału firmy w nowej lokalizacji trzeba mieć na uwadze nieustanną zmienność sytuacji. Dlatego też jednym z największych wyzwań, któremu świetnie sprostały nasze rekruterki techniczne, było zwinne reagowanie na bieżące zapotrzebowanie, które przedstawiał nam klient.
Strategia rekrutacji polegała w tym wypadku na cyklicznym powtarzaniu powyższego planu, poprzez regularne dopytywanie Team Leaderów LeoVegas o aktualne potrzeby czy wymagania względem specjalistów IT oraz ponowne mapowanie rynku i nieustanną analizę zachowania kandydatów oraz źródeł spływu aplikacji, a następnie proponowanie rozwiązań, dzięki którym w efekcie nasz klient mógł zatrudniać coraz bardziej efektywnie i przy jak najwyższym candidate experience.
Umiejętności techniczne były dla naszego klienta równie ważne jak odpowiedni culture fit, który pasowałby do szwedzkiej kultury pracy. Dlatego też przy rekrutacji i ofertowaniu kandydatów, zwracaliśmy uwagę na takie obszary jak:
Aby lepiej zrozumieć kulturę organizacyjną klienta i mieć możliwość lepszego poznania produktu, a także ludzi, którzy za nim stoją, również nasze rekruterki odbyły 3 podróże służbowe: do Szwecji (2x) oraz na Maltę.
Niezwykle ważna była i jest otwartość pracowników LeoVegas na Lidię i Patrycję oraz przyjęcie ich do swojego zespołu jak pełnoprawnych pracowników inhouse. W drugą stronę – Team Leaderzy ze Szwecji również wyrażają chęć przyjazdów do Polski, co zresztą miało już miejsce.
Podczas tworzenia nowego biura LeoVegas w Polsce staraliśmy się ponadto pomagać w jego odpowiedniej aranżacji – tak, by zapewnić zatrudnionym osobom odpowiedni sprzęt do pracy oraz by sprzyjało ono szwedzkiej kulturze organizacyjnej, której ważnym elementem jest m.in. wspólna celebracja ważnych dla firmy chwil. Dodatkowo każdy nowo-zatrudniony ma wpływ na wygląd biura, stąd nie zabrakło takich pomysłów jak np. postawienie w biurze… tronu 😀
Projekt realizowany dla LeoVegas to naprawdę duży sukces, ale przede wszystkim niezwykłe doświadczenie, podczas którego każda ze stron ciągle się uczy i rozwija. Potwierdzają to nasze rekruterki, które ten case podsumowują następująco:
TECH RECRUITER
Z punktu widzenia rekruterek, jest to bardzo wymagający, ale też bardzo satysfakcjonujący projekt. Jako całość wykracza poza standardowo pojętą rekrutację IT, przez co bardzo dużo mnie nauczył. Przede wszystkim zdefiniował moje podejście do rekrutacji. Teraz wiem, że nie jest ona prostym przejściem z punktu A (zainteresowanie potencjalnego kandydata) do punktu B (zatrudnienie). Mój obraz rekrutacji stał się o wiele szerszy, widzę, ile czynników wpływa na to, czy proces będzie sukcesem. To skomplikowany, ale jednocześnie bardzo ciekawy obrazek. Co również warte zauważenia, zmieniło się moje podejście do problemów, czy – jak niektórzy wolą – wyzwań 🙂 Stały się one dla mnie normą, przez co zyskałam pewność, że z każdym z tych wyzwań mogę (a raczej możemy jako zespół) sobie poradzić.
TECH RECRUITER
Dotychczasową pracę dla LeoVegas podsumowałabym jednym słowem: wyzwanie. Na dodatek ciekawe wyzwanie, które nauczyło mnie jeszcze większej elastyczności i dało wiedzę o złożoności procesów biznesowych, które idą w parze z rekrutacją. Świetnie jest uczestniczyć w rozwoju firmy, jaką w tym przypadku jest LeoVegas. W Polsce startowaliśmy przecież od zera, a w tym momencie mamy 17 zatrudnionych osób, biuro, polską spółkę i ciągle usprawniamy nasze procesy.
Nie możemy podsumować tego case study konkretną klamrą, ponieważ nasza współpraca z LeoVegas wciąż trwa, a na dodatek ostatnio kontrakt z naszym klientem został przedłużony, ale z pewnością dotychczasowe doświadczenia i sukces przy tym projekcie pozwalają nam z dumą opowiadać o tej współpracy.
Na koniec, z tego miejsca, pragniemy jeszcze raz podziękować naszemu klientowi za zaufanie i owocną kooperację oraz przede wszystkim naszym rekruterkom – Patrycji i Lidii za ogrom pracy włożony w to przedsięwzięcie!
Jakie jest Twoje zapotrzebowanie rekrutacyjne?
Wypełnij poniższy formularz, a my damy Ci znać, jak wspólnie możemy zrealizować Twoje cele.