Zapraszamy na kolejne success story wśród naszych współpracy międzynarodowych. Tym razem opowiemy Wam o tym, jak przebiegała rekrutacja IT dla międzynarodowej firmy produktowej, która postanowiła rozszerzyć swój zespół, sięgając po specjalistów IT w Polsce. Rekruter Humeo wspierał w tym celu naszego klienta nie tylko w zakresie zatrudniania, ale także w optymalizacji procesów i dostarczaniu wiedzy na temat polskiego i europejskiego rynku IT.
różnymi rynkami IT w Europie
miesięcy
specjalistów (3 różne role)
W tej współpracy swoje usługi rekrutacyjne świadczyliśmy dla firmy produktowej ze Stanów Zjednoczonych, która jednak była i wciąż jest zainteresowana rozwojem i wzrostem na rynku europejskim, co jest związane z wysoko wykwalifikowaną kadrą specjalistów IT w tym rejonie. Po rozważeniu kilku lokalizacji w Europie, firma zdecydowała się na utworzenie centrum technologicznego w Polsce. Decyzja ta była oparta na kilku czynnikach, wśród których znalazły się:
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym anglojęzycznym artykule:
Na początku współpracy, rekruter IT ze strony Humeo był głównie w stałym kontakcie z Dyrektorem ds. HR naszego klienta, ale w miarę rozwoju projektu, kontakt rekrutera rozszerzył się też na takie osoby jak: Senior Director of Engineering, Wiceprezes ds. HR, Tech Leaderzy i wiele innych międzynarodowych pracowników technicznych.
Jak zwykle, z naszym klientem dzieliliśmy się również wiedzą na temat polskiego rynku IT. Zespół ekspertów Humeo wykonał szereg działań, by dostarczyć klientowi ważnych informacji w zakresie budowy zespołu IT w Polsce:
Staraliśmy się dostarczyć maksymalnie dużo informacji – tak, aby nasz klient mógł dopasować dostępne opcje do swoich potrzeb i potrzeb kandydatów, których dostarczaliśmy. Co najważniejsze, dzięki spojrzeniu na stawki rynkowe, nasz klient był w stanie zaoferować kandydatom atrakcyjne wynagrodzenia.
Po tym, jak ustaliliśmy najważniejsze aspekty związane z naszą współpracą (na którą wpływ miało zapoznanie klienta z polskim rynkiem IT), przeszliśmy do działań czysto rekrutacyjnych. Rekrutacja IT dla firmy produktowej z USA obejmowała w tym wypadku trzy różne role i cztery wakaty:
Współpraca przebiegła na tyle dobrze, że zaraz po zamknięciu rekrutacji pierwszego zespołu, zostaliśmy poproszeni o zbudowanie drugiego, składającego się z dwóch Java Developerów i jednego QA Engineera. Dzięki naszym przygotowanym wcześniej talent poolom i silnemu networkingowi udało nam się stworzyć ten zespół w znacznie krótszym czasie.
Zatrudniliśmy łącznie 6 specjalistów IT w 4 miesiące.
Pierwszy, 3-osobowy zespół IT został utworzony w około trzy miesiące, drugi, 3-osobowy zespół IT – w miesiąc.
Kandydaci, których przedstawiliśmy, prezentowali wysokie umiejętności techniczne i komunikacyjne, co satysfakcjonowało naszego klienta, dlatego też współpraca ta była przedłużana z kwartału na kwartał i nie zakończyła się po utworzeniu dwóch powyższych zespołów.
Podczas pracy nad wyżej wymienionymi rolami, nasz rekruter zaproponował również kilka rozwiązań, które miały na celu usprawnienie procesu rekrutacji. Na przykład, rekruter zaproponował zadawanie pytań technicznych przy pierwszym kontakcie z kandydatami, dzięki czemu proces posuwał się szybciej.
Drugie ważne usprawnienie dotyczyło szybkiego udzielania informacji zwrotnych po rozmowie kwalifikacyjnej. Dzięki stałemu kontaktowi z rekruterami technicznymi i hiring menedżerami klienta, nasz rekruter mógł sprawnie i wyczerpująco udzielać kandydatom informacji zwrotnych.
Opinie kandydatów
Nawet ci kandydaci, którzy nie przeszli różnych etapów lub odrzucili ofertę, wyrażali duże zadowolenie ze współpracy z naszym rekruterem i dziękowali za dobrze przeprowadzony proces oraz dbałość o każdy element rekrutacji.
W wiadomościach do kandydatów, nasz rekruter skupiał się na tym, by były one jak najbardziej klarowne, transparentne i przede wszystkim konkretne, aby kandydat od początku znał najważniejsze elementy oferty.
Wiadomości (wysyłane np. przez LinkedIn) były podzielone na następujące akapity:
Fakt, że wiadomość jest konkretna i jasna, sprawia, że kandydat może i chce odpowiedzieć natychmiast, czy jest zainteresowany udziałem w procesie rekrutacji. Równie ważna jest personalizacja. Nasz rekruter przyznaje, że otrzymał wiele odpowiedzi doceniających fakt, że przeczytał profil kandydata i że jego oferta faktycznie pasuje do danej osoby – to także zachęca do odpowiedzi i udziału w procesie rekrutacji.
Oczywiście nie można zapomnieć o warunkach oferowanych przez naszego klienta – wyróżniające się benefity i atrakcyjna stawka płacowa były również bardzo ważnymi czynnikami w kontekście przyjmowania ofert pracy.
Otwartość w komunikacji u naszego klienta, nieustanny feedback (udzielany i przyjmowany), chęć pomocy i precyzyjne określanie potrzeb – to cechy, które były charakterystyczne dla tej współpracy. Dlatego też to komunikacja okazała się kluczowa, a bez niej wyniki naszej kooperacji nie byłyby tak owocne.
Ważne było również sprawne i regularne prezentowanie danych – musieliśmy pokazać klientowi, jak działa lokalny rynek, co umożliwiło ustalenie atrakcyjnych płac i dopasowanie stawek do polskiej rzeczywistości. W konsekwencji zaś – skuteczne zatrudnienie łącznie 6 specjalistów IT.
Chcesz poznać koszt zbudowania zespołu IT w ramach współpracy z Humeo?
Wypełnij poniższy formularz, a my damy Ci znać, jak nasze usługi pomogą zrealizować Twoje cele.