Nie jest łatwo napisać podsumowanie roku. Trudno się piszę o sobie i o swojej firmie, kiedy trzeba zebrać w całość wydarzenia ostatnich dwunastu miesięcy. Ale spróbujmy 🙂
Rok zaczęliśmy w 5-osobowym składzie z renomą solidnej, choć niekoniecznie szeroko rozpoznawalnej agencji rekrutacyjnej IT. Kolejne 12 miesięcy przyniosło wiele zmian i z perspektywy stycznia 2020 mogę powiedzieć, że udało nam się stworzyć dojrzałą, choć dalej niedużą firmę rekrutacyjną. Dziś jestem dumny z siebie i mojego zespołu, bo osiągnęliśmy naprawdę wiele.
Oczywiście, przytrafiło nam się też kilka potknięć, a sam początek 2019 roku był dla nas dość trudny, ale… nie ma tego złego, co na dobre by nie wyszło i dziś z radością mogę się z Wami podzielić tym artykułem, który jest dla nas okazją do celebracji dobrego dla Humeo roku 2019.
Przede wszystkim zbudowaliśmy solidny zespół, który potrafi dowieźć nawet najtrudniejsze projekty (o czym za chwilę). Od maja do sierpnia do Humeo dołączyło aż 5 nowych osób, które szybko i sprawnie zaczęły realizować projekty dla naszych klientów.
Drugą ważną zmianą w strukturze firmy było stworzenie stanowiska Team Leadera, który wsparłby swoim doświadczeniem pozostałych członków zespołu. Zmiana ta była naturalną konsekwencją rozwoju zespołu. Od pewnego momentu trudno mi było łączyć obowiązki związane z zarządzaniem codzienną pracą rekruterów, budową firmy i pracą z klientami.
Oczywiste stało się więc, to że część zadań będę musiał wydelegować. I w ten sposób w wakacje powstało stanowisko Team Leadera, które od 1 września objęła nasza Gabi Flis. (Gabi, należą Ci się ogromne podziękowania i wyrazy uznania za podjęcie tego wyzwania!).
Dopełnieniem zmian organizacyjnych w 2019 roku było poukładanie wielu procesów firmowych. Dzięki temu osiągnęliśmy jeszcze wyższą jakość świadczonych przez nas usług. O jakich procesach mowa? Przede wszystkim:
Z tych trzech wymienionych najbardziej dumni jesteśmy z on-boardingu nowych pracowników 🙂. Dzięki 10-dniowemu programowi szkoleniowemu nowodołączający rekruterzy są w stanie bardzo szybko osiągnąć efektywność i skutecznie realizować projekty dla naszych klientów.
Bez dwóch zdań ten program szkoleniowy jest naszym największym osiągnięciem w 2019 roku oraz rzeczą, która najbardziej przyśpieszyła nasz rozwój. I nie jest to zdanie tylko moje, ale każdej osoby w naszym zespole (zapytajcie sami!).
Drugim ważnym aspektem “uprocesowienia firmy” było wprowadzenie przejrzystego planowania pracy i zarządzania projektami od naszych klientów. Głęboko wierzymy, że rzeczy w rekrutacji nie dzieją się przez przypadek, ale są wynikiem bardzo konkretnych oraz przemyślanych działań.
Chociaż zmiennych jest dużo, to dzięki dobrze opisanemu procesowi sourcingowemu oraz wiedzy rynkowej jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie określić czas potrzebny na realizację danego projektu, a także zaplanować pracę nad nim tak, by został dowieziony w zakładanym czasie. Oznacza to jednocześnie, że nasi klienci mogą się spodziewać bardzo dokładnych danych odnośnie czasu realizacji projektów.
Oprócz zmian wewnętrznych dokonaliśmy także kilku zmian na zewnątrz. W lutym zabraliśmy się na poważnie za nasz marketing. Powstała zupełnie nowa strategia marketingowa, dzięki której regularnie serwujemy Wam ciekawe treści na naszym blogu i w social mediach.
Dorobiliśmy się także własnego działu marketingowego, którym jest niezastąpiony zespół @Project: People. Niezmiennie od wczesnej wiosny staramy się na bieżąco informować Was o tym, co dzieje się u nas w firmie (i wiemy, że doceniacie te informacje!).
Oprócz działalności stricte marketingowej, duży nacisk w 2019 roku położyliśmy na dzielenie się wiedzą ze społecznością sourcerów i rekruterów. Na przestrzeni całego roku wystąpiliśmy jako prelegenci, paneliści lub moderatorzy osiem razy. Dodatkowo odwiedziliśmy jeszcze dwa eventy w charakterze uczestników. Daje to w sumie 10 wydarzeń z udziałem Humeo | Recruitment Geeks w całym 2019 roku.
Wisienką na torcie naszego udziału w wydarzeniach branżowych było moje wystąpienie na Sourcing Summit w Amsterdamie, gdzie opowiadałem (a jakże!) o naszym programie on-boardingowym dla sourcerów. Prezentacja ta została dobrze przyjęta i wzbudziła gorącą dyskusję wśród uczestników konferencji.
Last but not least, w 2019 roku, zrealizowaliśmy wiele fantastycznych projektów. Zatrudniliśmy u naszych klientów sporą grupę developerów, ale także (co zasługuje na podkreślenie) kilka osób na stanowiska executive, w tym:
Za te wszystkie projekty jesteśmy Wam, Drodzy Klienci, ogromnie wdzięczni! Cieszymy się, że obdarzyliście nas zaufaniem i cieszymy się, że mogliśmy dołożyć cegiełkę do budowy Waszych zespołów. Bez Was nie byłoby Humeo i bez Was nie udałoby się zrealizować wszystkich naszych szalonych pomysłów!
I tak właśnie wyglądał cały 2019 rok. Choć zaczęliśmy go w minorowych nastrojach ostatecznie okazał się być rokiem przełomowym i jak do tej pory najważniejszym w rozwoju Humeo | Recruitment Geeks.
W dużym skrócie – w tym roku, planujemy dalszy rozwój i wzrost. Chcemy zatrudnić kolejnego Team Leadera, żeby móc rozbudowywać nasz zespół. Z dużym prawdopodobieństwem powstanie też nowe stanowisko sprzedażowe (choć najchętniej dalej obsługiwałbym wszystkich naszych Klientów osobiście). Czeka nas także przeprowadzka, żeby pomieścić wszystkie nowe osoby. Do końca 2020 roku chcielibyśmy podwoić skład i mieć na pokładzie około 15 osób.
Przede wszystkim – dwa razy więcej rąk do pracy i dwa razy większe możliwości wspierania Waszych projektów 🙂 Jeśli więc szukacie, to koniecznie się do nas odezwijcie. Będzie okazja zrobić wspólnie coś fajnego.